اتوماسيون
صنعتي

 

1. HMI (رابط ماشين انساني) فقط مهندسي چيست؟
2. HMI چيست؟ HMI ابزار اوليه اي است كه اپراتورها و سرپرستان خط فرآيندهاي صنعتي و توليدي را در كارخانه هماهنگ و كنترل مي كنند.
3. رابط ماشين انساني (HMI) رابط بين ماشين پردازنده و اپراتور است. در اصل، اين داشبورد يك اپراتور است. اين ابزار اوليه اي است كه اپراتورها و ناظران خط براي هماهنگي و كنترل فرآيندها و ماشين آلات صنعتي و توليدي استفاده مي كنند. HMI ها متغيرهاي فرآيند پيچيده را به اطلاعات قابل استفاده و عملي تبديل مي كنند. نمايش اطلاعات عملياتي نزديك به زمان واقعي دامنه HMI است. گرافيك فرآيند بصري به وضعيت موتور و سوپاپ، سطوح مخزن و ساير پارامترهاي فرآيند معنا و مفهوم مي دهد. HMI ها بينش عملياتي را در مورد فرآيند ارائه مي دهند و با تنظيم اهداف توليد و فرآيند، كنترل و بهينه سازي را ممكن مي سازند.
4. هدف از HMI چيست؟ هدف از HMI نمايش اطلاعات عملياتي به راحتي قابل درك و در زمان واقعي است. گرافيك فرآيند بصري به وضعيت موتور و سوپاپ، سطوح مخزن، فشار، لرزش و ساير پارامترهاي فرآيند معنا و مفهوم مي دهد. HMI ها، شما را وارد فرآيند مي كنند تا بتوانيد با تنظيم اهداف توليد و فرآيند، آن را كنترل و بهينه كنيد. HMI همچنين به مديران و سرپرستان كمك مي كند تا با ارائه داده هاي تاريخي و پرطرفدار در مورد كارايي ماشين يا كيفيت محصول، فرآيند را بهبود بخشند. انعطاف‌پذيري و قابليت‌هاي پيشرفته نرم‌افزار HMI امروزي فرصت‌هاي جديدي را براي بهبود كارايي ماشين‌ها و فرآيندها ارائه مي‌كند.
5. HMI را مي توان براي موارد زير استفاده كرد: ● نمايش بصري داده ها ● رديابي زمان توليد، روندها و برچسب ها ● نظارت بر شاخص هاي كليدي عملكرد ● نظارت بر ورودي ها و خروجي هاي دستگاه مشابه نحوه تعامل شما با سيستم تهويه مطبوع براي بررسي و كنترل دما در دستگاه در خانه، اپراتور كف كارخانه ممكن است از HMI براي بررسي و كنترل دماي يك مخزن آب صنعتي استفاده كند، يا ببيند آيا پمپ خاصي در تاسيسات در حال حاضر كار مي كند يا خير. HMI ها به اشكال مختلف، از صفحه نمايش داخلي روي ماشين ها، مانيتور كامپيوتر، تا تبلت وجود دارند، اما صرف نظر از فرمت آنها يا اصطلاحي كه براي اشاره به آنها استفاده مي كنيد، هدف آنها ارائه بينشي در مورد عملكرد و پيشرفت مكانيكي است.
6. چه كساني از HMI استفاده مي كنند؟ فناوري HMI تقريباً توسط تمام سازمان هاي صنعتي و همچنين طيف گسترده اي از شركت هاي ديگر براي تعامل با ماشين آلات و بهينه سازي فرآيندهاي صنعتي خود استفاده مي شود. صنايعي مانند: ● انرژي ● غذا و نوشيدني ● توليد ● نفت و گاز ● نيرو ● بازيافت رايج ترين نقش هايي كه با HMI ها در تعامل هستند اپراتورها، يكپارچه سازان سيستم، و مهندسان، به ويژه مهندسان سيستم كنترل هستند. HMI ها منابع ضروري براي اين متخصصان هستند كه از آنها براي بررسي و نظارت بر فرآيندها، تشخيص مشكلات و تجسم داده ها استفاده مي كنند.
7. برخي از كاربردهاي رايج HMI هاي HMI دلتا با كنترل كننده هاي منطقي قابل برنامه ريزي (PLC) و حسگرهاي ورودي/خروجي براي دريافت و نمايش اطلاعات براي مشاهده كاربران ارتباط برقرار مي كنند. صفحه نمايش HMI را مي توان براي يك عملكرد واحد، مانند نظارت و رديابي، يا براي انجام عمليات پيچيده تر، مانند خاموش كردن ماشين آلات يا افزايش سرعت توليد، بسته به نحوه اجراي آنها استفاده كرد. HMI ها براي بهينه سازي يك فرآيند صنعتي با ديجيتالي كردن و متمركز كردن داده ها براي بيننده استفاده مي شوند. با استفاده از HMI، اپراتورها مي توانند اطلاعات مهم نمايش داده شده در نمودارها، نمودارها يا داشبوردهاي ديجيتال را ببينند، آلارم ها را مشاهده و مديريت كنند، و با سيستم هاي SCADA و MES از طريق يك كنسول ارتباط برقرار كنند. فناوري HMI نياز به اين روش قديمي را از بين مي برد و در نتيجه بسياري از مشكلات پرهزينه ناشي از كمبود اطلاعات يا خطاي انساني را كاهش مي دهد.
8. تفاوت بين HMI و SCADA نظارتي كنترل و اكتساب داده (SCADA) و HMI ارتباط نزديكي با هم دارند و اغلب در يك زمينه به آنها اشاره مي شود زيرا هر دو بخشي از يك سيستم كنترل صنعتي بزرگتر هستند، اما هر كدام عملكردهاي متفاوتي ارائه مي دهند. و فرصت ها در حالي كه HMI ها بر انتقال بصري اطلاعات براي كمك به كاربر در نظارت بر فرآيند صنعتي متمركز هستند، سيستم هاي SCADA ظرفيت بيشتري براي جمع آوري داده ها و عمليات كنترل سيستم دارند. برخلاف سيستم هاي اسكادا، HMI ها اطلاعات را جمع آوري و ضبط نمي كنند و به پايگاه هاي داده متصل نمي شوند. در عوض، HMI ابزار ارتباطي موثري را ارائه مي‌كند كه به عنوان بخشي از يا در كنار يك سيستم SCADA عمل مي‌كند.
9. روند در HMI: HMI با كارايي بالا: اپراتورها و كاربران به طور فزاينده اي به سمت HMI با كارايي بالا حركت مي كنند، روشي از طراحي HMI كه به اطمينان از تعامل سريع و موثر كمك مي كند. اين تكنيك طراحي تنها با جلب توجه به ضروري‌ترين يا حياتي‌ترين شاخص‌ها در رابط، به بيننده كمك مي‌كند تا مشكلات را به طور مؤثرتري ببيند و به آنها پاسخ دهد و همچنين تصميمات آگاهانه‌تري بگيرد. نشانگرهاي HMI با كارايي بالا ساده، تميز و عمداً از هرگونه گرافيك يا كنترل اضافي پاك مي شوند. ساير عناصر طراحي، مانند رنگ، اندازه و محل قرارگيري، با احتياط مورد استفاده قرار مي‌گيرند تا ميزان مصرف كاربر را بهينه كنند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۳:۱۶ ] [ شاهان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی