اتوماسيون
صنعتي

چرا خنثي كردن اثرات آلودگي صنعتي و ترويج روشهاي پايدار براي زيستگاه بهتر مهم است؟


آلودگي و پايداري محيط زيست
صنعتي سازي به طور كلي براي جهان ، به ويژه كشورهاي پيشرفته معجزه كرده است. آنچه با ظهور اولين انقلاب صنعتي در اواخر قرن هجدهم در انگلستان آغاز شد ، به سرعت توسط ايالات متحده و همچنين بقيه اروپا و بعداً توسط ژاپن دنبال شد. صنعتي شدن سريع باعث افزايش چشمگير توليد شد كه به نوبه خود منجر به سطح زندگي بهتر و همچنين فرصت بيشتري براي تفريح ​​و تفريح ​​به مردم شد. صنعتي شدن همچنين به آلمان و ژاپن كمك كرد تا در معرض ويراني جنگ جهاني دوم قرار بگيرند و اخيراً نيز به چين كمك كرد تا از يك اقتصاد كشاورزي به يك كشور كاملاً صنعتي تبديل شود و اين كارخانه را به يك كارخانه بزرگ براي جهان تبديل كند.

اين صنعتي شدن در مقياس بزرگ ، خالي از لطف نيست - آسيبي كه به محيط زيست وارد كرده است. صنعتي سازي عظيم در ابتدا بوسيله بخار تأمين مي شد و از زغال سنگ و بعداً از ساير سوخت هاي فسيلي - نفت خام و مشتقات آن - كه نه تنها صنعت بلكه نيروگاه هاي سوختي نيز كار مي كنند ، ايجاد زيرساخت ها و سيستم هاي حمل و نقل در سطح جهان تأمين مي شود. اين به نوبه خود مستقيماً سروو موتورa2 بر چهار عنصر اساسي - هوا ، آب ، خاك و زيستگاه - تأثير گذاشته است. هوا بسيار آلوده است ، منابع آب آلوده ، خاك تخريب شده و زيستگاه در اثر جنگل زدايي گسترده و استخراج بي رويه با بي توجهي به پايداري تخريب شده است. طبق تخمين سازمان بهداشت جهاني ، آلودگي هواي خارج قيمت پي ال سي دلتا ايراني از منزل به تنهايي حدود 2٪ از كل بيماري هاي قلبي و ريوي ، حدود 5٪ از كل سرطان هاي ريه و حدود 1٪ از كل عفونت هاي قفسه سينه را تشكيل مي دهد.

صرف نظر از آنچه آب و هواي دور از ذهن است ، آلودگي محيط زيست يك مسئله جدي است. اين كنتراست ، از قضا ، هنگامي كه قفل ناشي از همه گيري كه فعاليت صنعتي را تحت تأثير قرار مي دهد ، براي مدت كوتاهي سطح آلودگي هوا را كاهش مي دهد ، و باعث ايجاد تفاوت محسوسي در چندين منطقه از جهان ، با هواي تميزتر و آسمان هاي شفاف تر ، كاملاً آشكار مي شود. واضح تر طبق گزارش كيفيت جهاني IQAir 2020 ، جنوب آسيا آلوده ترين منطقه در جهان است كه بنگلادش ، هند و پاكستان 42 كشور از 50 آلوده ترين شهرهاي جهان را در اختيار دارند. براي هند ، اين مسئله بسيار نگران كننده است زيرا اين كشور 22 شهر از 30 شهر آلوده جهان را در خود جاي داده است. در ادامه اين گزارش آمده است كه فقط 10 كشور از 106 كشور تحت نظارت ، از 24 رهنمودهاي ايمني سازمان بهداشت جهاني برخوردار هستند. IQAir يك شركت فناوري كيفيت هوا مستقر در سوئيس است كه به افراد ، سازمان ها و جوامع قدرت مي دهد تا از طريق اطلاعات و همكاري هواي پاك را تنفس كنند. از زمان تاسيس در سال 1963 ، IQAir يك رهبر جهاني بوده و در بيش از 100 كشور در سراسر جهان فعاليت مي كند. اين يك شريك فناوري برنامه زيست محيطي سازمان ملل ، زيستگاه UN و Greenpeace است و تلاش مي كند تغييرات را تقويت كند و به يك مسير پايدار براي رسيدن به هواي بهتر كمك كند.

فقط مسئله آلودگي هوا نيست كه به فعاليت صنعتي مربوط مي شود. عواقب گسترده تري وجود دارد كه مربوط به پديده تغيير آب و هوا يا تغيير مشاهده شده در الگوهاي منظم آب و هوا در جهان است. تغييرات آب و هوايي پديده جديدي نيست و در طول تاريخ زمين اتفاق افتاده است ، با چندين چرخه پيشروي و عقب نشيني يخبندان و به اصطلاح عصر يخبندان كه آخرين آن بيش از 11000 سال پيش رخ داده است. آنچه نگران كننده است روند فعلي گرم شدن كره زمين است كه ارتباط مستقيمي با فعاليت انسان در 7 دهه گذشته ، از اواسط قرن بيستم دارد.

اداره ملي هوانوردي و فضا (ناسا) ، كه سازمان گره اي برنامه فضايي مدني آمريكا و رهبر جهاني در اكتشافات فضايي است ، مأموريت اختصاصي "تغيير اقليم جهاني: علائم حياتي سياره" را دارد كه اخبار دقيق و به موقع را ارائه مي دهد و اطلاعات در مورد تغيير آب و هوا زمين ، همراه با داده ها و تجسم هاي فعلي. اين يكي از مهمترين بخشهاي اسپاي آف ناسا است كه در زمينه مطالعه اقليم فعاليت مي كند. طبق يك وبلاگ اخير منتشر شده در پورتال آب و هوايي ناسا ، كوههاي اطلاعاتي از ناوگان ماهواره هاي رصد كننده زمين ناسا به تعداد بيشماري از آژانس ها ، محققان و شركت ها كمك مي كند تا دلايل و تأثيرات تغيير اقليم را بهتر درك كنند. آژانس با شركاي تجاري كار كرده است تا اين داده ها را كنترل و استخراج آنها را براي كسب اطلاعات آسان تر كند. اين مجموعه از داده ها ، كه طي سالهاي متمادي جمع آوري شده است ، سيگنال هاي تغيير اوضاع را نشان مي دهد. ترديدي نيست كه افزايش سطح گازهاي گلخانه اي باعث گرم شدن زمين در پاسخ مي شود. اين به نوبه خود منجر به اثراتي مانند افزايش درجه حرارت جهاني ، گرم شدن اقيانوس ها ، عقب نشيني صفحات يخ و غيره مي شود.

در همين زمينه است كه از توافق پاريس ، يك توافق مهم بين المللي ، صحبت مي شود. اين مسئله تقريباً توسط همه ملت ها - به طور دقيق 197 مورد - در سال 2015 به منظور بررسي تغييرات آب و هوايي و تأثيرات منفي آن به تصويب رسيده است. هدف اين توافق نامه كاهش قابل توجه انتشار گازهاي گلخانه اي جهاني در تلاش كارت پي ال سي دلتا براي محدود كردن افزايش دماي كره زمين در اين قرن به 2 درجه سانتيگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتي است ، در حالي كه به دنبال محدود كردن افزايش به 1.5 درجه است. اين توافق نامه شامل تعهداتي از سوي كل كشورهاي اصلي است كه به منظور كاهش آلودگي آب و هوا و تقويت قيمت پي ال سي دلتا ايراني اين تعهدات به مرور زمان اقدام مي كنند. اين پيمان مسيري را براي كشورهاي پيشرفته فراهم مي كند تا به كشورهاي در حال توسعه در كاهش و كاهش شرايط آب و هوايي كمك كنند و چارچوبي را براي نظارت ، گزارشگري و ضرب و شتم اهداف فردي و جمعي كشورها ايجاد مي كند.

زمينه هند


هواي شهر بسيار آلوده است
هند داراي مقررات بسيار سختگيرانه اي در رابطه با آلودگي محيط زيست است ، در حالي كه اجراي سياست ها و برنامه هاي مربوط به حفاظت از منابع طبيعي كشور از جمله درياچه ها و رودخانه ها ، تنوع زيستي ، جنگل ها و حيات وحش ، اطمينان از رفاه ، به وزارت محيط زيست و جنگل ها متصل شده است. حيوانات و جلوگيري و كاهش آلودگي. شوراي مركزي كنترل آلودگي (CPCB) وظيفه دارد برنامه هاي ملي را براي پيشگيري و كنترل آلودگي تنظيم كند. اين موارد شامل شبكه نظارت در سراسر كشور ، تعيين استانداردهاي ملي براي كيفيت آب و هوا در محيط ، حداقل استانداردهاي ملي حداقل منبع (MINAS) براي پساب ها و انتشار گازهاي گلخانه اي و برنامه هاي عملياتي براي مناطق آلوده و دسته هاي بسيار آلوده صنايع است. در مورد صنايع آلاينده ، هيئت هاي كنترل آلودگي ايالتي (SPCB) در ايالت و كميته هاي كنترل آلودگي (PCC) در اداره UT استانداردهاي تعيين شده براي انواع مختلف صنايع را اجرا مي كنند.

طبق پورتال محيط زيست هند ، آغاز و مديريت مركز علوم و محيط زيست (CSE) كه توسط كميسيون دانش ملي (NKC) ، دولت هند ترويج مي شود ، رشد سريع صنعتي پس از آزادسازي در اوايل دهه 1990 تأثير فاجعه باري بر روي محيط. توليدات صنعتي طي يك قرن گذشته بيش از 50 برابر در هند رشد كرده است. CPCB 17 دسته از صنايع آلاينده را شناسايي كرده است كه از نظر ذرات معلق ، گازها و پساب هاي معلق به محيط زيست كمك مي كنند. حدود 77 درصد صنايع به آلودگي آب و 15 درصد به آلودگي هوا و هشت درصد باقيمانده به آلودگي هوا و آب كمك مي كنند. صنايعي كه به منابع طبيعي وابسته هستند ، بيشترين آلودگي را دارند و به سرعت در حال رشد هستند.كاتالوگ پي ال سي دلتا آلودگي فلزات سنگين از صنايع به طرز قابل توجهي بر سلامت انسان تأثير مي گذارد. از SPCBs / PCC خواسته شد تا توجه ويژه اي به اين صنايع داشته باشند و پيشرفت اجراي برنامه به طور منظم توسط CPCB كنترل مي شود.

در حالي كه مقررات در هند سختگيرانه است ، اما اجراي آن ضعيف است. يافته اخير CSE خاطرنشان مي كند كه كيفيت هوا ، آب و زمين در صنايع هند بدتر شده است.

خوشه ها بين سال هاي 2009 و 2018. بدتر از آن ، داده ها مي گويند هيچ اقدامي در طول سالها براي كنترل و كاهش آلودگي حتي در مناطقي كه "به شدت" آلوده شده اند شناسايي شده است. براساس گزارش سال 2021 دولت هند (SoE) ، ارزيابي 88 خوشه صنعتي كه توسط تابلوهاي كنترل آلودگي (CPCB و SPCB) به عنوان مناطق صنعتي آلوده شناسايي شده اند ، تصويري تاريك از آلودگي هوا ، آب و زمين در اين كشور ايجاد كرده است. گزارش SoE يك نشريه سالانه است كه توسط مجله Down To Earth در ارتباط با CSE ارائه مي شود. اين گزارش به طور مشترك در فوريه 2021 در يك رويداد آنلاين منتشر شد.

يافته هاي اين گزارش ، كه در بندهاي زير بازتوليد شده است ، خواندن ترسناك را ايجاد مي كند:

در سال 2009 ، هيئت كنترل مركزي آلودگي ، شاخص جامع آلودگي محيط زيست (CEPI) را تهيه كرده است كه كيفيت محيط زيست يك مكان را مشخص مي كند و مناطق صنعتي به شدت آلوده را شناسايي مي كند. طبق اطلاعات CEPI ، آلودگي هوا در 33 از 88 خوشه صنعتي بين سال هاي 2009 و 2018 بدتر شده است.

در حوضه تخليه نجفگراي دهلي ، نمره كيفيت هوا CEPI از 52 در 2009 به بيش از 85 در 2018 افزايش يافت. Mathura (اوتار پرادش) در سال 2009 نمره 48 داشت ، كه در سال 2018 به 86 رسيد. منطقه بولندشهر-خورجا در اوتار پرادش تقريباً امتياز خود را دو برابر كرد ، از 42 در 2008 به بيش از 79 در 2018. Gajraula (اوتار پرادش) و سيلتارا (Chhattisgarh) در سال 2018 بيش از 70 امتياز كسب كردند.

كيفيت آب در 45 مورد از 88 خوشه در همين مدت كاهش يافته است. Sanganer (در راجستان) و Gurugram (در هاريانا) در سال 2018 بيش از 70 امتياز CEPI داشتند. Tarapur (Maharashtra) ، Kanpur (اوتار پرادش) و Varanasi-Mirzapur (اوتار پرادش) - همه نمرات 80 يا در بالا.

مقايسه داده هاي CEPI 2009 و 2018 نشان مي دهد كه آلودگي زمين در 17 خوشه از 88 خوشه افزايش يافته است. در اينجا بدترين عملكرد Manali بوده است كه امتياز CEPI او در سال 2018 از 58 در سال 2009 به بيش از 71 رسيده است.

از نظر نمرات كلي CEPI ، 35 مورد از خوشه ها افزايش تخريب محيط زيست را نشان داده اند. Tarapur (در Maharashtra) ناديده گرفته شده است - به گفته SoE - بالاترين امتياز كلي CEPI با بيش از 96 در سال 2018.

راه پيش رو


مقررات دقيق ، اجراي ضعيف
هند به عنوان يكي از امضا كنندگان توافق نامه پاريس متعهد شده است كه تا سال 2030 اثر كربن خود را 33 تا 35 درصد از سطح 2005 خود كاهش دهد و قصد دارد از اين اهداف بهتر عمل كند. هدف از توليد 450 گيگاوات انرژي تجديد پذير تا سال 2030 ، در صورت موفقيت آميز بودن ، تا رسيدن به اين هدف بسيار طولاني خواهد بود. در يك توسعه خوشامد ، 24 شركت خصوصي خصوصي هند ، از جمله Tata ، Reliance ، Mahindra ، ITC ، ACC ، Adani و Dalmia Cement ، اخيراً با تعهد داوطلبانه به سمت "خنثي سازي كربن" اعلاميه اي درباره تغيير آب و هوا امضا كردند. تطبيق خود با تعهد هند تحت توافق پاريس ، كاپيتان هاي اين صنايع در مورد اقداماتي كه براي جمع آوري كشور به هدف "انتشار صفر خالص" از طريق 9 اقدام تخفيف ويژه انجام مي شود ، مشورت كردند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۵۸:۵۱ ] [ شاهان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی